היועמ"ש לממשלה על נשות הפרובוקציה: "הממונה הוא רב הכותל"

    המכתב שנשלח למשרד הדתות עם העתק לרבנים הראשיים לישראל קובע למעשה כי הגורם שיכול להורות על הרחקת נשות הפרובוקציה מהכותל הוא רב הכותל שרשאי להורות למשטרה להוציא אותן מרחבת הכותל בכלל
    איתי גדסי No Comments on היועמ"ש לממשלה על נשות הפרובוקציה: "הממונה הוא רב הכותל"

    גורם ברבנות הראשית לישראל: "תמוה שרב הכותל לא מממש את זכותו החוקית ועוצר את מופע הביזיון הזה שמתחולל כל ראש חודש, וכל פעם שהן מחליטות לעשות פרובוקציה. למה הוא לא מורה למשטרה להוציא אותן החוצה?"

    צילום: Yossi Zamir/Flash90
    המכתב שנשלח למשרד הדתות עם העתק לרבנים הראשיים לישראל קובע למעשה כי הגורם שיכול להורות על הרחקת נשות הפרובוקציה מהכותל הוא רב הכותל שרשאי להורות למשטרה להוציא אותן מרחבת הכותל בכלל
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמידי ראש חודש, גם היום הצליחו נשות הפרובוקציה לעורר מהומות בכותל המערבי, והכניסו ספר תורה לעזרת הנשים כשהוא מוסווה תחת בגדיהן.

    בתגובה לביזיון הבוקר אמר רב הכותל שמואל רבינוביץ': "אני מפציר בשר לעניני דתות הרב דוד אזולאי לקבוע, אחת ולתמיד, נוהל ברור ומחייב להתנהגות בכותל ולעצור את הביזיון שמתחולל מדי ראש חודש במקום הקדוש. כאחראי על קדושת הכותל המערבי אקבל על עצמי בל"נ לצום על ביזוי ספר תורה" אמר רב הכותל.

    כדי לברר איך ניתן למנוע את הפרובוקציה הקבועה מידי ראש חודש, ובמענה לסוגיית "ברכת הכהנות" שלח שר הדתות דוד אזולאי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו הוא מבקש למנוע את המשך הפרת החוק ברחבת הכותל המערבי, בהתאם להנחיות היועמ"ש בהן נקבע כי אין מקום לערוך טקסים כגון ברכת כוהנות ברחבת הכותל, היות וזה בניגוד למנהג המקום.

    במכתבו מתייחס שר הדתות אזולאי לטקס ברכת כוהנות "ללא ידיעתי, כשר הממונה על תחום פעילות זה, נערך סיכום עם נשות הכותל שאפשר להן לקיים תפילה במהלך חול המועד, בכפוף להתחייבותן כי לא יקיימו ברכת כוהנות במקום, אולם נשות הכותל לא עמדו בסיכום עימן, והן ערכו טקס של ברכת כוהנות, באין פוצה פה ומצפצף.

    "אין צורך לומר כי קיומו של הטקס, בניגוד להנחייתך והנחיית היועהמ"ש של המשרד, הינו הפרה גסה ובוטה של החוק ומייצגיו. אשר על כן, אבקשך כי תפעל למצות את מלוא ההליכים כנגד מפרי החוק. אבקשך כי תואיל להורות למשטרה כי אין לאפשר את קיומו של טקס מעין זה בעתיד" חתם השר אזולאי.

    היועמ"ש: רב הכותל רשאי להרחיק כל אדם

    במענה למכתבו של השר אזולאי הגיב היועץ המשפטי לממשלה, וכתב כי "בהתאם לתקנות השמירה על המקומות הקדושים ליהודים, הגורם הממונה על מתן הוראות להבטחת קיומו היעיל של האיסור על עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות המתפללים, הוא רב הכותל המערבי (הרב שמואל רבינוביץ' א.ג.), על פי ההוראות, רב הכותל רשאי להרחיק ממתחם הכותל המערבי כל אדם המפריע לו במילוי תפקידו או העובר על ההוראות כאמור לעיל.

    היועץ המשפטי לממשלה מוסיף כי "רב הכותל רשאי כמובן להסתייע בכוחות משטרת ישראל לשם הפעלת סמכויותיו בהתאם לתקנות אלה".

    המכתב שנשלח למשרד הדתות עם העתק לרבנים הראשיים לישראל קובע למעשה כי הגורם שיכול להורות על הרחקת נשות הפרובוקציה מהכותל הוא רב הכותל שרשאי להורות למשטרה להוציא אותן מרחבת הכותל בכלל.

    גורם ברבנות הראשית לישראל אומר ל"קול חי": "תמוה שרב הכותל לא מממש את זכותו החוקית ועוצר את מופע הביזיון הזה שמתחולל כל ראש חודש, וכל פעם שהן מחליטות לעשות פרובוקציה. הרי ברור לכולן שקריאת ספר תורה היא לא על פי כללי המקום. למה הוא לא מורה למשטרה להוציא אותן החוצה?".

    30b3fa34-cf23-4a21-a1af-1864f02c924e



    0 תגובות